::Pesanan Penaja::

InI BloG kAMi, sO SesApe taK sUKe Apa yAnG KamI TuLiS, SiLa tEKan ButTOn [X] kaT kAnaN aTaS tU yE!! tErImA kASiH ;D

::quotes of the day::

ME, HIM & OURS

::dari admin::

Blog ini telah diadminkan oleh dua orang yang berlainan jantina, mempunyai hubungan yang luar biasa, berada berjauhan antara satu sama lain..Jadi berhati-hatilah..ngee~..

Saturday, August 28, 2010

::jodoh::

salam n hye..
rini nk kongsi pe yg aq dpt mse on9 mlm2 ni..
dapat artikle ni pon dari FB..
rase bes n nk share ngn sume..

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
*rasenye yg ni aq masih xpasan pde dy..akn diperhtikn slepas ini...hikhik

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
*mslahnye xsalu bersama..tapi mse jauh ni mmg rse nk jmp sgt...rindu...

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
*dy penah ckp dy xkesah pe da jd mse dulu2 2...xkesah la ngn sape pon aq dulu...dy xamek kesah...rahsia 2...aq kot yg bnyk rahsia ngn dy...dy...xtaw la..

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
*jujur..nth la..kdg2 rase laen gak....

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
*rahsia...mmg ade kongsi..tapi pd aq...xsume rahsia aq aq le ckp ngn dy..personal sgt pd aq kot..

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
*ye dy sgt bertolerate..

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
*dia sentiasa ade untuk aq...melainkn ade hlgan la kn...2 yg tensen 2...

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
*rasenye dy xbersedia menunjukkn kelemahan dy spnohnya...masih cover2 lg..

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
*ini...aq hnya serah pde takdir...klau ikot kate hati dan pilihan...tkot laen lak jdnye t...haha

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.
*kunci pde sume2 ni...tapi pd aq lom msenye tok aq wat n skrg aq hny bertawakal dan berserah...dah mencuba sedaya upaya..


~susa nk describe sbb jrg sgt bersama...~
~cam bukak pekong didada..tapi nk pendapat anda ye cik pembaca~
~cik pembaca 2 pon sorg je kot...phm2 je la ye...hahaha~

Wednesday, August 25, 2010

::pengikut::

hye...
selamat berpuasa untuk hari yg ke 16..
esok ade test traffic..
xtaw nk study pe..hahaha

mlm ni ttbe rase nk tgk followers blog ni...
mmg dr mse 2 ade 5 org je..
xpenah bertambah...xtaw la npe kn...
mybe sbb aq privatekn blog ni..
mybe jgk xde org yg nk follow2..hehe
xpe...
cyan kat blog aq ni...
but rasenye better cam ni je la...
xde yg bace, xde la rahsia2 aq tersebar ke dunia luar..hikhik
lantak la org nk ckp pe kn..
my bf pon xdibenarkn bace blog ni lgkn nk bg org yg aq xkenal..
yg bole tgk blog ni kwn2 rpat je..
2 pon klau mereka sudi nk bace...
klau x...xde la..hehe
lgpon aq ni bkn la reti nk mengarang2 ni..
cte pon merepek kerepek je dlm ni..hee
btw, thnk 2 my follower..sbb sudi jd follower blog ni walaupon korg xle bace..haha
4 org kenal, sorg lg xkenal..hehe
ok then...daaaaaa

::hati yang kau sakiti::

Jangan pernah katakan bahwa cintamu hanyalah untukku
Karena kini kau telah membaginya
Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis… membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis… melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah disakiti

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis… membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis… melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti

Ku menangis…
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah….
Kau sakiti…

Monday, August 23, 2010

::nasihat::

sejak 2 menjak 3 menjak ni...
aq salu emo..baran xkene tempat..
mcam2la yg melibatkn emosi ni kn..
rasenye xde la terganggu sgt dengn berita 2..
tapi agak a sebenarnye..
kadang2 le nanges mengingatkan benda 2..
kenangn2 yg xkn kembali 2..huhu
sampaikn aq marah kat diri sendiri la
pasal xreti nk control emo..
tapi mse depan org ok je kot..
bile sorg2 2 yg emo lebeh 2..

and satu hari akk aku tny npe la adik dy sorg ni emo je kn..
akk2 risau kat adik dy...biase la 2 kn..
aq mmle xmo la bgtaw...
cam no need 2 dyorg taw kn..
tp bile da tny kali kedua 2..
cam xsedap lak kalau xbgtaw
sbb kite ni menunjukkn seseuatu yang membuatkn dyorg tertny2..
last2 bgtaw la...
cite punye cite..nanges2 bagai..
habis...tiba la time tok dengar nasihat lak..

akk aq kate xpe la dik..
biar la dy..
dy ngn hidop dy..
dy pon bukn ingt kat ko dah...
dah ade tunang xkn nk ingt kat ko kot..
xpe...sabar je..
biarlah kite dengan orang yang syang kite
dari dengan orang yang kite syg
bkn la mksdnye trima je sape yg syg kite..
tapi bialah org 2 syg kite lebeh dari kite syg dia..
sbb kalau kite syg dy lebeh..
akan jadi laen sbb dy taw kite syg dy..
lepas dy dpt kite t dy wat la ape dy suke sbb dy taw kite syg dy.

ade btolnye gak ape akk aq ckpkn 2 kn..
aq pon pk2 kn la bnd 2..
da bnyk kali sbnrnye dgr bnd 2..
dan bile dipk2kn sdalam yg mungkin..
aq sesungguh hati la syg org 2 tapi hasil yg aq dapat??
xde pe pon...hati yg luka parah je la yg tinggal ni...
so..........................
tapi xbermakna lak terima org yg syg kite 2..
kite xsyg dy lgsung..
bialah dy yg kite rse btol2 syg kite..
dan bak kate mak aq...nk syg org boleh...
tapi jgn syg sgt2..kononnye dialah segala2nya..
sbb nnt kite yg akn tggung skitnya..
nth la...aq pon xtaw nk ckp dah..
susa bab2 hati ni kn..hardty la katekn =))
last2...tggu je la ketentuan takdir..
kite cuba ikhtiar sedaya upaya..
tapi xle putus asa la..
cuba dan cuba lagi..
untuk cari kebahagiaan hidup sendiri kn...

semoga ape yg kita nak..kite dpt dengn izin Allah..
semoga ape yg kita doakan di makbulkn..
semoga hati kite dipelihara oleh Allah dari kesakitan yang tak terubat...
amin.........................

::dalam::


hari ni just nk share ngn korg kata2 yg penuh dengan meaning n dalam mknanya pada aku..
n aku rase korg bace je pon da taw mknenye..so no need la aku jelaskn kn.. 

"They say past is past. 
We need to move on to see the future. 
But how can we move on when our past is the only thing we ever wanted in the future."
                                               

"Ia cuma megambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai sesorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang"

Saturday, August 21, 2010

::keberkatan surah al-ikhlas::

Ketika Memulakan Kerja

Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama cacing kepanasan.

Sebelum Masuk Ke Rumah

Sebelum anda masuk rumah, bacalah surah Al-Ikhlas (sebanyak 3 kali). Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah. 
Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut.
Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur. 
Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. 
Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab salam malaikat itu.

 Ketika Sakit
 
Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: 
Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia, maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby.

Khatam al-Quran

Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya: Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangka masa dua-tiga minit? 
Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. 
Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat.
Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. 
Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. 
Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali. 
Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.
Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan
membaca 10 jus kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.

Pahala Membacanya

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:
 Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. 
Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang Sahara itu seluas dari timur hingga ke barat.
Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas. 
Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: 
Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan.
Sabda Rasulullah SAW lagi: Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

Nota
Sampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: '
Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat'. 
Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama: 
(1) Sedekah/amal jariahnya, 
(2) Doa anak-anaknya yang soleh dan 
(3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Thursday, August 19, 2010

::from me::


26 Februari 2006
Tarikh paling bahagia buat aku dan dia..
Bermula perjalanan percintaan seorang dia dan seorang aku..
Zaman persekolahan yang penuh dengan kenangan membawa aku ke alam aku sendiri..
Perasaan yang tidak dapat dibendung apabila hadir seseorang yang tidak dijangka..
berkongsi kasih sayang..
Mengharungi suka duka bersama walupon sesekala bertelingkah..
Bukankah itu lumrah?

17 Mac 2008
Setelah bertahun bersama..
Suka duka, jauh dekat, tangis tawa diharungi bersama..
Dia mengatakan bahawa tidak boleh menunaikan janji2 yang telah dimeterai dulu..
Dengan alasan yang sangat menyakitkan..
Perginya dia membuatkn aku terkaku..
Kelu seribu bahasa..
Air jernih menyembah bumi tidak berhenti..
Cuba menerima kenyataan ketiadaan dia dalam hidup ini lagi..
Meneruskan hidup seperti tiada apa2 yang berlaku..
Menyamar seperti seorang yang sangat kuat dan boleh menerima kenyataan dalam sekelip mata..
Kenyataan yang sangat sakit untuk diterima..
Terpaksa menerima walaupon terseksa..
Mulut berkata ya hati menidakkan..
Hati seperti dihiris2, ditikam2, dipijak2..
Sakitnya tuhan saja yang tahu..

Julai 2008
Mengetahui sesuatu kebenaran..
Bahawa dia sudah ada pengganti ku..
Luka yang hampir sembuh berdarah kembali..
Melihat dia bahagia bersama pengganti ku..
Aku redha dan mendoakan kebahagiaan mereka..
Walaupon dicaci dimaki..
Aku terima..

September 2009
dia muncul kembali dalam hari2 ku..
Seperti memberi harapan baru..
Tetapi ia hanya anganan ku..
dia mengimbau kenangan2 kami dulu..
dia membuat aku berada di alam yang tidak nyata..
dan aku sendiri tahu bahawa alam itu tidak akan menjadi reality..
berkongsi sesuatu yang orang lain tidak tahu..
kemudian dia pergi tanpa kata..
lagi dan lagi..

Ogos 2010
luka yang parah itu semakin parah..
mengetahui dia telah dimiliki..
tarikh 7 ogos..
dia dan dia bersatu.
membuat aku merasa seperti hidupku diragut..
tapi ia tetap seperti itu dan tidak akan berubah seperti yang kupinta..
aku hanya mampu berdoa dan mendoakan..
tidak terdaya untuk melakukan apa2..
walaupon aku tahu aku boleh berbuat sesuatu..
kewarasan menghalang aku untuk berbuat demikian..

berakhirlah satu pengharapan..
walaupon aku tahu aku masih sayang dia..
cinta pertama yang tidak akan dilupakan..
dan walaupon hati masih mengharap..
aku tahu ia tidak akan menjadi realiti..
akan ku cuba untuk terima semua dugaan ini..

terima kasih Allah kerana memberi hambamu ini dugaan dan ujian yang hambamu ini mampu hadapi..
terima kasih kerana memberi hambamu ini kemampuan, kekuatan dan kewarasan untuk mengharunginya..

dia,kenapa dia sanggup melakukan semua itu?
Dia sangat senang untuk hadir dalam fikiran ku..
Dimana saja, bila2 saja,..
Seperti semua bnda didalam dunia ini berkaitan dengan dia..

Berhenti berharap!!!
Itu adalah langkah yang paling tepat untuk diambil pada ketika ini dan seterusnya..
Aku sangat berharap aku boleh menjadikan langkah ini satu kenyataan!

Walauapapun,
Aku tetap mendoakan yang terbaik untuk dia dan aku..
Walau dengan siapapun dia atau aku..
Aku tetap akan terima ketentuan Allah..

Berakhirlah kisah cinta pertama ku..
Akan ku mencuba sedaya-upaya meninggalkannya jauh pergi bersama masa..
Biarlah ia menjadi satu kenangan abadi bagi ku..
Tanpa siapa mengerti..


~ biarkan ia pergi walau xrela~

Wednesday, August 18, 2010

::reblogging::

hye all...
salam...
ttbe rase nk share2 ngn korg pasal life aq..
then terasa la nk aktif balik berblog ni kn...
da start la ni..
da tukar layout...
da update ape yg ptot..
hope u all le accept..
but still thinking about nk privatekn ke x blog ni..
cam xyah...cm kene..
nth la...
will decide later on..



~sharing with someone (u all) or something (this blog) can make u (me) feel better~

Friday, August 13, 2010

Jangan Pernah Berubah

biarkan waktu teruslah berputar
ku cintai kamu penuh rasa sabar
meski sakit hati ini kau tinggalkan
ku ikhlas tuk bertahan

cintaku padamu begitu besar
namun kau tak pernah bisa merasakan
malah kini kau ucapkan selamat tinggal
membuat keresahan

meninggalkanku tanpa perasaan
hingga ku jatuhkan air mata
kekecewaanku sungguh tak berarah
biarkan ku harus bertahan

jangan pernah kau coba untuk berubah
tak relakan yang indah hilanglah sudah
jangan pernah kau coba untuk berubah
tak relakan yang indah hilanglah sudah

jangan pernah kau coba untuk berubah
ku relakan yang indah dalam hatinya